۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۱۸۴۱۲
آیت الله علم الهدی خطاب به روحانی:

مگر نگفتید مذاکره با آمریکا دیوانگی است | از حاشیه سازی دست بردارید

مگر نگفتید مذاکره با آمریکا دیوانگی است | از حاشیه سازی دست بردارید
امام جمعه مشهد گفت: دولت مشغول حاشیه سازی است؛ مگر نگفتید «کشوری که با آمریکا مذاکره کند، دیوانه است» یعنی اگر منافع ملی ما اقتضا کرد، باید دیوانه شویم؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: این دو شهید الگوهایی قطعی برای دولتمردان این نظام هستند.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: مرحوم شهید رجایی اعلام کرده بود «من مقلد امام هستم» و با این جمله اثبات کرده بود که اولا یک انسان متعبد است و ثانیا خط و ربطش در سایه اجرای رهنمودهای ولی فقیه زمان خود است. اگر این شهید به عنوان یک الگو در برابر همه دولتمردان ما قرار داشته، پس این دو خاصیت برای هر دولتمردی لازم است.

بر خلاف دستور رهبری، دولت مشغول حاشیه سازی است

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با دولتمردان در سال جاری فرمودند «دولت نباید حاشیه ساز باشد» اما متأسفانه در همین هفته دولت حاشیه بزرگی ایجاد کرد و مراسمی را در روز دوشنبه اجرا کردند که در این مراسم زن ها با سر برهنه و آرایش کرده حاضر شدند. حاشیه سازی از این بدتر؟ این منظره بسیار وقیحانه بود و مردم را برآشفته کرد.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: اگر ما بخواهیم از اسناد کشور، تصاویر جشن کشف حجاب رضاخان را پیدا کرده و کنار این تصاویر قرار دهیم، شاید این تصاویر چیزی کم نیاورند و حتی بدتر هم باشند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در همین فرمایشات خود گفتند «حجاب حکم شرع و قانون است.» در این مراسم رسمی حکم شرع و قانون زیر پا گذاشته شد. یکی از علمای مشهد گریه می کرد و می گفت نکند این افراد به دنبال کشف حجاب رسمی هستند!

مراسم دستاوردهای دولت بسیار وقیحانه بود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: با وجود این که روابط عمومی ریاست جمهوری این موضوع را به گردن روستاییان انداخت؛ در حالی که در روستاهای ما چنین وضعیتی وجود ندارد. به فرض که اینگونه باشد، چرا جلو ورود این زنان به مراسم گرفته نشد؟ بنای جنگ با دین و مقابله با فرمان رهبری به این وقاحت و افتضاح؟

وی ادامه داد: در این کشور نظام جمهوری اسلامی برقرار است و نهاد ریاست جمهوری و قوای دیگر باید این جریان را پیگیری کنند و ببینند چه کسی این جنایت را انجام داده و او را به کیفر برسانند و نتیجه را به مردم اعلام کنند.

مذاکره جدید با آمریکا یک حاشیه سازی جدید است

آیت الله علم الهدی با اشاره به بیانات رییس جمهور در این مراسم، تصریح کرد: سخنانی که در این مراسم بیان شد هم حاشیه ساز بود. گفتند «برخی در گوش خود پنبه کرده اند و مدام می گویند از مذاکره با قدرت های بزرگ چه سودی برده ایم؟» مگر خود شما نگفتید «کشوری که با آمریکا مذاکره کند، دیوانه است» یعنی اگر منافع ملی ما اقتضا کرد، باید دیوانه شویم؟

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: شما با اوباما 15 دقیقه تلفنی مذاکره کردید. نتیجه اش چه شد؟ نتیجه قدم زدن و خیابان گردی با دولتمردان آمریکا چه شد؟ نتیجه چیزی جز این برجام لعنتی شد؟ هر دستاوردی برای برجام توهم می کنید، آيا به این هزینه هایی که دادیم، می ارزید؟ فناوری هسته ای را دادید و رشد آن را متوقف کردید و در چاله آب سنگین اراک بتن ریختید؛ نتیجه اش جز جسارت، اهانت، تخلف، دشمنی و تحریم های چند برابر بود؟

آیت الله علم الهدی گفت: رهبر معظم انقلاب برای رفع تحریم ها با این مذاکرات موافقت کردند اما هیچ دستاوردی حاصل نکردید. حالا برای تحقق کدام منافع مذاکره مجدد کنیم؟ آن هم با کسانی که به گفته خودتان مذاکره با آن ها دیوانگی است. حاشیه سازی از این بدتر؟

وی اظهار کرد: این سخنانی که می گوییم، انتقاد و یا دولت ستیزی نیست؛ بیان یک واقعیت است که این مردم فهم و شعور دارند و فشارهای اقتصادی آن ها را به ستوه آورده؛ آن وقت شما مشغول حاشیه سازی باشید. شما توسعه روستایی را می خواهید با این فرهنگ انجام دهید؟ راهبرد شما این است؟

امام جمعه مشهد مقدس در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد مسئولان ارشد کشور در مسیر اجرای مطالبات رهبر معظم انقلاب گام بردارند./861/پ201/ب1

ارسال نظرات